Dutch Cuisine werkt aan consumentenwebsite
Dutch Cuisine, een beweging die de Nederlandse eetcultuur en keuken op de kaart zet, werkt aan een consumentenwebsite. Sinds de oprichting in 2015 richt Dutch Cuisine zich op koks, restaurants, groothandels, producenten en andere organisaties om de voedselproductie en -consumptie in Nederland te verduurzamen. “De site zal over een paar maanden live gaan”, zegt Paul van Ravestein, Creative Director bij communicatie- en designbureau Mattmo Creative, tegenover Vegan Business.
“De Dutch Cuisine chefs zijn de change agents die een nieuwe kook- en eetstijl promoten bij de professional en de consument door voornamelijk met groenten te koken en vlees of vis een bijrol te geven", vertelt Ravestein verder. "Via de site die zich speciaal richt op de consument, willen we voor de consument een wegwijzer zijn naar de Dutch Cuisine restaurants en inspiratie bieden over gezond, lekker en verantwoord koken en eten.”
In het online manifest van de movement staat te lezen: ‘Dutch Cuisine staat voor de identiteit van de Nederlandse keuken, een keuken die uniek is in de wereld en waar we trots op zijn. Met smaak gezond en verantwoord koken en eten op basis van vijf principes. Dutch Cuisine staat voor creativiteit, eigenzinnigheid, vrijdenken, pragmatisme en eenvoud.’ Dutch Cuisine heeft inmiddels een uitgebreid netwerk opgebouwd met ambassadeurs als Jonnie Boer, Angelique Schmeinck en Estée Strooker, maar ook cateraars en producenten, zoals Bob Hutten, wetenschappers zoals Jaap Seidell, fooddesigners als Marije Vogelzang en journalisten, onder wie Onno Kleyn. Naast deze ambassadeurs bevat het netwerk van Dutch Cuisine ook ruim 50 partners die in verschillende sectoren actief zijn.
Comments