top of page

GREENFORCE introduceert haverdrink in poedervorm

Startup GREENFORCE heeft haar assortiment in Nederland uitgebreid met een haverdrink. "Steeds meer mensen gaan om duurzaamheidsredenen over op plantaardige dranken", zegt Thomas Isermann, oprichter van GREENFORCE, in een exclusief gesprek met Vegan Business. "Maar we realiseerden ons dat het nog duurzamer én efficiënter kon. Daarom ontwikkelden we haverdrank in poedervorm."

Het poeder kan gemakkelijk worden omgezet in een drankje door water toe te voegen en te schudden totdat het volledig is gemengd. "Op zich vrij uniek, maar door over te schakelen op poeder verminderen we ook de milieu-impact nog meer. Het poeder is licht van gewicht, neemt weinig ruimte in beslag en hoeft niet gekoeld te worden. Dit vermindert de uitstoot en het energieverbruik tijdens opslag en transport enorm. De haver zelf wordt biologisch en lokaal geteeld in Europa. De verpakking is gemaakt van gerecyclede materialen. En het product wordt klimaatneutraal verzonden. Een ander belangrijk voordeel is dat het poeder zeer lang houdbaar (tot 12 maanden) en hersluitbaar is, wat voedselverspilling vermindert in vergelijking met vloeibare haverdranken."

'Wij onderscheiden ons door poeders te maken die niet alleen milieuvriendelijker, maar ook zeer gebruiksvriendelijk zijn'

Met haar assortiment plantaardige voedingsmiddelen en dranken richt het van oorsprong Duitse bedrijf zich op de consument die wil experimenteren, of volledig wil overschakelen naar een plantaardig dieet. "Wij onderscheiden ons door poeders te maken die niet alleen milieuvriendelijker, maar ook zeer gebruiksvriendelijk zijn. Of je nu de enige in je familie bent die een alternatief wil eten of een optie in huis hebt voor wanneer gasten langskomen. GREENFORCE-mixen zullen je steunen. Je kunt je eigen specerijen, kruiden en andere smaken toevoegen en de mixen gebruiken om elk gerecht te maken dat je wilt. Genoeg ruimte om creatief aan de slag te gaan in de keuken! Daarnaast stellen onze poeders ons in staat om ons bedrijf zowel in conventionele supermarkten als online te runnen. Deze laatste stap stelt ons in staat om in nauw contact te blijven met onze klanten, een community op te bouwen en onze producten rechtstreeks met hun feedback te ontwikkelen."


Vraag naar haverdrank

Doordat steeds meer mensen conventionele melkproducten vervangen door alternatieven, is Isermann ervan overtuigd dat de vraag naar haverdrank zal blijven groeien. "Zoals we hebben gezien tijdens de haverdrankcrisis in Amsterdam afgelopen zomer, is de vraag naar haverdrank ongelooflijk hoog. Omdat onze haverdrank vanuit gemaks- en duurzaamheidsoogpunt een extra dimensie heeft, vinden we dit een sterke aanvulling op ons snelgroeiende productportfolio." Het haverpoeder is gemaakt van 100% natuurlijk en biologisch geteelde havermout. Er zijn geen soja, lactose of extra suikers, smaak- of zoetstoffen toegevoegd bovenop de 1,3 gram natuurlijke suiker die er op 100 ml inzit.


Het assortiment van GREENFORCE in Nederland bestaat uit:

* Easy Mix Burger

* Easy Mix Gehaktbal

* Easy Mix Gehakt

* Easy Mix Schnitzel

* Easy Mix Gehaktballetjes (Zweedse stijl)

* Easy Mix Köfte

* Easy Mix Braadworst (Klassiek, met Kruiden, Pikant)

* Easy Mix Viskoekjes

* Easy Flake Crumbs (Puur, Pompoenpitten)

* Easy Shake Haverdrink

* Easy Spices (Ciao Italia, Indian Red Curry, Kebab Style, African Safari)

Comments


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page