top of page

‘Hiermee werken we aan een groenere toekomst’

Santa Maria heeft het aandeel plastic in al haar tortillaverpakkingen met 20% verminderd en vervangen door duurzaam papier. “Hiermee realiseren we een CO2-reductie van 35% en werken we toe naar een groenere toekomst”, zegt Arthur Ham, Country Manager Benelux bij Paulig Group, tegen Vegan Business.

'Kwaliteit en duurzaamheid zijn hele belangrijke onderwerpen voor Santa Maria. We zijn daarom continu bezig met het verbeteren en verduurzamen van onze producten.” De vernieuwde tortillaverpakkingen van Santa Maria zijn verkozen tot Product van het Jaar 2020 in de categorie Tex Mex. “Wij zijn er trots op dat we hiermee de Product van het Jaar prijs hebben gewonnen.”


Product van het Jaar

Het product van het jaar wordt gekozen via onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door Nielsen, door een representatieve steekproef van 5.000 Nederlanders. Zij beoordelen nieuwe producten en geven een score. Daarnaast wordt 120 consumenten gevraagd de producten te testen op kwaliteit. Op basis van deze resultaten wordt de winnaar bepaald. De tortilla’s van Santa Maria zijn voor velen favoriet. Ook vonden consumenten de nieuwe verpakkingen van Santa Maria er aantrekkelijk uitzien.


Familiebedrijf

Santa Maria is onderdeel van de in 1876 opgerichte Paulig Group, een van oorsprong Fins familiebedrijf dat zich internationaal richt op voedingsmiddelen en actief is in sectoren zoals koffie, wereldkeuken, snacks en natuurlijke & gezonde voeding. Het assortiment van Santa Maria is verkrijgbaar bij alle grote supermarkten in Nederland.


Comments


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page