Leon’s Veggie Fun zoekt nieuw pand in Venlo
Restaurant Leon’s Veggie Fun is het eerste en (nog) enige volledig plantaardige restaurant van Venlo en omstreken. Tegenover Vegan Business zegt eigenaar Leon van Steenkiste dat hij naar een ander pand wil verhuizen.
Corona zorgde ervoor dat Van Steenkiste zijn businessmodel moest aanpassen. “Op de dag dat ik hoorde van de maatregelen (16 maart 2020, red.) heb ik per direct besloten om maaltijden te gaan bezorgen en het afhalen niet meer te doen”, vertelt hij. “Ik kan immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Bij wijze van uitzondering kunnen mensen nog wel maaltijden afhalen, maar dan spreek ik altijd af dat dat vlak voor of na mijn dagelijkse bezorgronde is. Diezelfde week heb ik in maart nog via een kennis warmhoudkisten geregeld en een Whatsapp-verzendlijst aangemaakt en een bericht gestuurd naar alle klanten in mijn lijst. Sinds die dag verstuur ik dagelijks een bericht met de twee verschillende schotels voor die dag, dus elke dag iets anders.” Volgens Van Steenkiste is de locatie waar hij zich nu bevindt te klein om te voldoen aan de anderhalvemeterregel. “Ik heb maar een heel kleine zaak en had een soort van hoekbank met tafel met ruimte voor zeven of acht mensen. Later heb ik daar een bartafel bij geplaatst zodat mensen kunnen wachten tijdens het afhalen. Helaas kan dat allemaal niet meer. De oppervlakte is zo klein dat het niet meer mogelijk is om anderhalve meter afstand in de zaak aan te houden. Ik wil volgend jaar naar een ander pand. Ik zit nu in een antikraakpand Dat kwam goed uit, omdat ik zo langzaam kon opstarten.”
‘Ik ben als ondernemer altijd op zoek naar een stijgende lijn’
Van Steenkiste vertelt dat Veggie Fun bewust niet aangesloten is bij een bezorgservice, zoals bijvoorbeeld Thuisbezorgd.nl. “Ik hou de bezorging in eigen hand. We hebben hier in Venlo ook een lokale bezorgdienst, maar het is voor mij niet rendabel om hier gebruik van te maken. De prijzen van mijn maaltijden zijn erg laagdrempelig, tussen de acht en tien euro per maaltijd. Ik doe zelf dan ook elke dag één grote bezorgronde. Ik merk wel dit de vraag naar bezorgen nu langzaam minder wordt, omdat mensen weer overal naartoe kunnen. Ik heb de grootste klandizie opgebouwd via mond-tot-mondreclame, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat het niet verder groeit. Ik ben als ondernemer altijd op zoek naar een stijgende lijn. Daarom ga ik binnenkort weer vaker gebruikmaken van Facebook om meer mensen te bereiken.”
Comments