Lush ondersteunt jaarlijks 23 lokale grassroots organisaties
Lush ondersteunt jaarlijks ongeveer 23 lokale organisaties die zich inzetten voor dieren, mensenrechten of het milieu. "Wereldwijd zijn dat er honderden", zegt Ruby van Hoorn, pr-manager bij Lush Nederland, tegen Vegan Business.
Onlangs introduceerde Lush de Charity Pot Coins (CAP: €1,50), de 100% vegan toevoeging aan de 'Lush Giving' familie. Alle opbrengsten gaan naar het ondersteunen van kleine lokale grassroots-organisaties die zich inzetten voor dieren, mensenrechten of het milieu, zodat zij hun werk om echte langdurige verandering te creëren kunnen voortzetten. "Charity Pot is het bewijs dat iets kleins enorme impact kan hebben", vertelt Van Hoorn. "We richten ons hiermee op groepen die met minimale middelen grote verandering willen creëren voor dieren, mensen en milieu. In het verleden hebben we ook Animal Rights evenals House of Animals en de Nederlandse Vereniging voor Veganisme gesteund. Daarnaast recentelijk Flappus, Stem voor Dieren en Jonge Klimaatbeweging."
Lush is een van oorsprong Brits bedrijf dat zich richt op de productie en verkoop van verse, handgemaakte, vega(n) cosmetica-artikelen die niet op dieren zijn getest, zoals zeep, bodylotion en make-up. In Nederland telt de keten tien vestigingen. Het ondersteunen van grassroots en goede doelen is altijd een belangrijk onderdeel van Lush geweest. In 2020 is het belangrijker dan ooit om door te gaan met het financieren van deze groepen. De Charity Pot van Lush werd in 2007 voor het eerst gelanceerd en heeft sindsdien wereldwijd meer dan 53 miljoen Engelse pond gedoneerd aan goede doelen en campagnes.
Comments