top of page

'Partners en deelnemers zetten de stap naar meer plantaardig'

"Het is ontzettend motiverend om te zien dat partners en deelnemers tijdens de week niet alleen voor vega gaan, maar zelfs de stap zetten naar meer plantaardig", zegt Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees, tegenover Vegan Business.

Boerdam vertelt verder: "Zo werd ik erg blij van vegan aanmoedigen van Flora Plant en Violife, zag ik veel enthousiaste reacties op social over de box van Vegan Masters, en waren er te gekke vegan initiatieven zoals de plantaardige drive thru van Meatless Farm, de vegan weekmenu's van Beyond Meat en het vegan burger pop-up restaurant van De Vegetarische Slager." De vierde editie van de jaarlijks terugkerende campagne vond dit keer plaats van 8 t/m 14 maart. In totaal deden dit jaar 61 bedrijven in de voedingsindustrie mee. Partners die voor het eerst meededen, waren onder andere HEMA, Holland & Barrett, De Vegetarische Slager, The Blue Butcher, Future Farm, Stegeman en BOON.

De Nationale Week Zonder Vlees was op vele manieren zichtbaar door heel Nederland. Zo werd de campagne onder de aandacht gebracht via 1000 abri's en in totaal viel bij 375.000 Nederlandse huishoudens het inspirerende Nationale Week Zonder Vlees receptenboekje op de deurmat. Drie Nederlandse ziekenhuizen hebben patiënten plantaardige gerechten geserveerd. Deze actie werd afgetrapt door Ali B en Kees Kruythoff, CEO van LiveKindly Collective.

Comments


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page