Vivera opent eerste deel nieuwbouw fabriek
Vivera heeft vandaag het eerste deel van de uitbreiding van haar fabriek in Holten vandaag geopend. Tegelijk met deze feestelijke opening, viert de plantaardige pionier deze maand haar 30-jarig jubileum. "Dit is een mooi begin richting een nieuwe toekomst", zegt Maarten Vriesendorp, Chief Marketing & Innovation bij Vivera Foodgroup.
Vivera verwacht de komende vijf jaar haar omzet te verdrievoudigen door in te zetten op internationale groei en nieuw kanalen, zoals het foodservice kanaal. Om deze groei te realiseren, investeert Vivera de komende drie jaar in totaal omstreeks €30 miljoen in uitbreiding van de productiecapaciteit van haar fabriek in Holten. De fabriek zal daartoe in omvang grofweg verdubbelen. Het eerste deel van de nieuwbouw werd vandaag geopend. "Over 30 jaar zie ik een toekomst waarin we geen dieren meer eten, maar we alleen nog knuffelkoeien hebben", gaat Vriesendorp verder. "We hebben weer mooie velden met veldbloemen want waar nu 83% van de landbouwgrond uiteindelijk voor veeteelt wordt gebruikt is dat dan grotendeels niet meer nodig. Er is nagenoeg geen voedselverspilling meer omdat door middel van algoritmes en zelf bestellende koelkasten de voedselketen geoptimaliseerd wordt. Door technologische vooruitgang zullen plantaardige producten ultieme smaakmakers worden waardoor plantaardige voeding de nieuwe normaal wordt. Hoe tof is het om aan zo’n toekomst mee te kunnen bouwen bij Vivera.”
'Over 30 jaar zie ik een toekomst waarin we geen dieren meer eten, maar we alleen nog knuffelkoeien hebben'
Vivera is een pionier in de ontwikkeling van vegetarische en plantaardige maaltijdcomponenten sinds 1990. Het bedrijf met bijna 400 medewerkers met hoofdkantoor en vier productievestigingen in Nederland is sindsdien uitgegroeid tot één van de drie grootste producenten in Europa. Na het afstoten van de vleesactiviteiten in 2019, is Vivera Foodgroup uitsluitend actief op de markt van plantaardige producten en het is haar missie om de consumptie van plantaardige eiwitten te stimuleren. Vivera zet zich in om consumenten te ondersteunen met de lekkerste plantaardige producten.
27.000 supermarkten
Vivera is van mening dat het leven beter is als je minder vlees eet. Minder vlees eten wordt makkelijker door ons uitgebreide en groeiende assortiment van meer dan 50 smaakvolle producten die goed voor je zijn en goed voor de planeet. Verandering door een gemakkelijke keuze te maken: ‘MoreLifeLessMeat’. Het doel van Vivera is om iedereen te helpen om hun verandering door te voeren, bijvoorbeeld met de eerste commercieel verkrijgbare plantaardige steak ter wereld. De producten van Vivera zijn verkrijgbaar in meer dan 27.000 supermarkten in 25 Europese landen.
コメント