‘Wij helpen mensen om dagelijks iets goeds te doen’
Vegan producent Holie heeft haar eerste landelijke billboardcampagne uitgerold. De Amsterdamse startup van Merick Schoute en Valentijn van Santvoort gelooft dat bedrijven die alleen uit zijn op winst maken geen bestaansrecht meer hebben.
“Holie staat voor ‘positive change’ voor de planeet”, zegt medeoprichter Valentijn van Santvoort. “Wij willen laten zien dat het hebben van een purpose als merk niet gaat over mooie woorden, maar over daden. Daarom helpen wij mensen om dagelijks iets goeds te doen.” Holie, dat op dit moment granola en hummus zonder toegevoegde suiker op de markt brengt, ontwikkelt 100% plantaardige producten en investeert 50% van zijn winst in het planten van bomen.
De producten van Holie zijn in Nederland verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo, Marqt, PLUS, Dirk van den Broek en DEEN. Sinds begin dit jaar is de granola ook verkrijgbaar bij het Belgische Colruyt. Na de zomer volgt introductie bij EDEKA in Duitsland. Het bedrijf wil de komende tien jaar één miljoen bomen planten. Het bedrijf ligt naar eigen zeggen op koers om volgend jaar alvast te investeren in 25.000 bomen. Op de foto: Valentijn van Santvoort (links) en Merick Schoute (rechts).
Kommentare